Manpower + uwv = 1200 banen per jaar

Manpower en UWV is 1200 banen

Manpower en UWV werken samen om jaarlijks 1200 kandidaten met een achterstand tot de arbeidsmarkt te plaatsen op vacatures. De bijzondere samenwerking is donderdag 28 februari 2013 officieel bekrachtigd.

Het UWV doet de eerste selectie op basis van profielen zoals deze door experts van Manpower zijn samengesteld. Manpower neemt het proces over en bemiddelen de kandidaten voor een nieuwe baan. Het gaat om kandidaten uit de doelgroep 50-plus en kandidaten die langer dan drie maanden werkeloos zijn.

Frits Scholte, algemeen directeur Manpower:

“Wij zijn trots dat Manpower als eerste invulling geeft aan het landelijke convenant dat uitzendkoepel ABU onlangs heeft afgesloten met UWV. Een mooi project waarin we de krachten bundelen in de veranderde wereld van werk. Vanuit de Human Age gedachte van ManpowerGroup creëren we kansen voor deze doelgroep en helpen ze aan een toekomst.”

André Timmermans, directeur divisie WERKbedrijf van UWV:

“UWV doet er alles aan om voor werkgevers geschikte en gemotiveerde kandidaten te selecteren. Ik ben ervan overtuigd dat de samenwerking met Manpower ertoe bijdraagt dat werkzoekenden en vooral diegenen die moeilijk aan de slag komen, een plek op de arbeidsmarkt vinden. Andere uitzendorganisaties zullen het voorbeeld van Manpower ongetwijfeld volgen.”